Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice
Sova, Matouš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice" analyzuje politickou komunikaci v předvolební prezidentské kampani v České republice. Politické instituce jsou stále více závislé na masových a nových médií. Pojem politainment tvoří v současné době nedílnou součást politického zpravodajství. Hlavním cílem této práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů usilujících o úřad prezidenta České republiky, Andreje Babiše a Petra Pavla. Primárně jsem se zaměřil na vystoupení obou kandidátů v televizních debatách na České televizi, FTV Prima a TV Nova, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímal jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na tyto zvolené otázky: Jakou roli zaujímá politická komunikace v politice? Jak se proměňuje její podoba od 90. let? Co si představit pod pojmem "politainment"? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Jaká byla nastolována témata během prezidentských kampaní? Odstartovaly historické první přímé prezidentské volby vroce 2013 začátek politainmentu u nás? Patří zábava do politiky a kdy je přiblížení lidem skrze zábavu únosné a co už je za hranou?
Televizní debaty před druhým kolem volby prezidenta České republiky 2023: Typy sdělení kandidátů podle Funkční teorie
Pásler, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o předvolebních televizních debatách před druhým kolem prezidenských voleb v roce 2023. Cílem práce je zjistit, na základě Funkční teorie, typy sdělení, které kandidáti Andrej Babiš a Petr Pavel použili v předvolebních televizních debatách před druhým kolem voleb v roce 2023. Dále je cílem porovnat tyto výsledky se závěry předchozích prací analyzující předvolební debaty prezidenských voleb v roce 2013 a 2018. Dále je porovnána časová dotace, kterou kandidáti v debatách dostali. Teoretická část práce se nejprve zaměřuje na propojení politiky a médií, veřejnoprávních a soukromých, politické komunikace, politických aktérů, mediální kampaní a negativity. Poté je popsán vznik předvolebních debat ve Spojených státech amerických a prezidentské volby v České republice. Práce obsahuje přehled výzkumů předvolebních debat a popis použité Funkční teorie. Následně práce pokračuje metodologií. Praktická část obsahuje popis analyzovaných debat v České televizi, na CNN Prima News a na TV Nova. Praktická část práce využila obsahovou analýzu na základě Funkční teorie od Williama Lyona Benoita. Na základě Funkční teorie byla provedena analýza debat v pořadech Prezidentský duel České televize, Superduel: Bitva o Hrad na CNN Prima News a Cesta na Hrad - Poslední debata na televizi Nova. Tato...
Mediální komunikace prezidentských kandidátů na Twitteru
Dvořáková, Daniela ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Cílem práce je zmapování a vyhodnocení politické mediální komunikace kandidátů do prezidentských voleb 2023. V rámci výzkumu se nejprve snažím nastínit situaci a okolnosti, které se vztahovaly k období před prezidentskými volbami 2023 a zároveň představuji zkoumané prezidentské kandidáty - Andreje Babiše, Petra Pavla, Danuši Nerudovou, Marka Hilšera, Pavla Fischera, Karla Diviše a Tomáše Zimu. V praktické části mé práce byl použit systematický a strukturovaný přístup k analýze dat, přičemž hlavní důraz byl kladen na metodu obsahové analýzy s využitím kódování. Tato analytická metoda umožňuje identifikaci klíčových vzorů, témat a vztahů v textových či obrazových datech. V rámci diplomové práce bylo prováděno kódování obsahu, což zahrnovalo přiřazování kategorií nebo kódů k jednotlivým příspěvkům politických kandidátů v prezidentských volbách 2023 na Twitteru. Do první části výzkumu byly zařazeny příspěvky sedmi kandidátů od 25. listopadu 2022 do 14. ledna 2023, do druhé části výzkumu byly zařazeny příspěvky již jen dvou postupujících kandidátu z období od 15. ledna 2023 do 28. ledna 2023.
Diskurzivní analýza politické komunikace v Poslanecké sněmovně u projednávání novely zákona č. 329/2021 Sb. o poskytování péče o dítě v dětské skupině ve volebním období 2017-2021
Černá, Jitka ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Dětské skupiny jsou jedním z účinných nástrojů rodinné politiky pro slaďování rodinného a pracovního života. Zároveň v rámci současného systému předškolní péče v České republice doplňují nedostatečnou kapacitu mateřských školek. V roce 2014 byl schválen zákon č. 247/2014 Sb. o dětské skupině, který základně definoval podmínky a standardy, ve kterých se pohybují dětské skupiny. Nástroje pro slaďování rodinného a pracovního života, ke kterým patří i dětské skupiny, se dostaly do popředí zájmu po přijetí evropské směrnice 2019/1158 o work- life balance. Dětské skupiny byly financovány z evropského operačního programu Zaměstnanost, který ale bylo možné čerpat pouze do roku 2022. V roce 2021 proto v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky probíhala diskuse o nutnosti přehodnocení financování dětských skupin a zároveň o revizi podmínek provozování dětských skupin. Diplomová práce si klade za cíl zkoumat komunikační strategie politických aktérů u tématu dětských skupin metodou diskurzivní analýzy, zároveň komunikaci dětských skupin porovnává se způsobem komunikace dalších témat z gesce sociálních věcí ve volebních programech tehdejších parlamentních stran ve volbách v roce 2017 a 2021. Teoretickým veřejně-politickým rámcem pro tuto práci bude teorie tří proudů, která bude aplikována ve fázi nutnosti...
Afektivní obrat politické komunikace na sociálních sítích
Zápotocký, Jan ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Havlík, Vlastimil (oponent) ; Charvát, Jan (oponent)
1 Tato disertační práce se věnuje proměnám politické komunikace pohledem studií afektu, ozřejmuje vzájemné vztahy mezi energií politického lídra, následný intersubjektivní proces tvorby emoční energie mezi jeho příznivci a z toho plynoucí rituální a parasociální vztahy a následně vše zasazuje do aktuálního konceptu politického fandomu. Jednotlivé fenomény práce zkoumá pomocí virtuální etnografie, přičemž za určující znaky afektivních projevů považuje paralingvistické a fatické aspekty komunikace. V analytické části práce volí jako reprezentanta tohoto širšího fenoménu hnutí Přísaha, jejího lídra Roberta Šlachtu a komunitu příznivců tohoto hnutí na Facebooku. Disertační práce zdůrazňuje především jedinečnost výsledné synergie a proces tvorby politického fandomu, přičemž i přes strategicky řízenou a neautentickou komunikaci jsou výsledné emoce příznivců autentické a ti prožívají intenzivní emoce naděje, odvahy, lásky či péče. Energie samotného lídra je primárním stimulantem, který příznivce k hnutí přitahuje a podporuje jejich aktivitu. Prožívaná emoční energie, která je v tomto případě spojující substancí a příčinou vzniku online interakčních rituálů a parasociálních vztahů, má pro příznivce silný motivační účinek, a proto tyto mikrosituace chtějí prožívat znovu nejen v jiných chvílích, ale i v jiných...
Populismus jako diskurzivní strategie: analýza komunikace vybraných populistických aktérů na české politické scéně
Křovák, Jan ; Charvát, Jakub (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato práce analyzuje koncept populismu jako diskurzivní strategie. Využívá proto pohled na populistický diskurz, jak o něm ve svých pracích hovoří Ernesto Laclau a další autoři. Autor analyzuje komunikační postupy čtyř vybraných českých politických aktérů na sociálních sítích (Facebooku a Twitteru) v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v říjnu roku 2021. Pro analýzu si autor vybral zástupce běžně označovaných populistů, tedy bývalého premiéra Andreje Babiše, krajně pravicových populistů, tedy Tomia Okamuru, a pak také dva politiky, kteří zastupují mainstreamové strany - Markétu Pekarovou Adamovou z TOP 09 a Víta Rakušana z hnutí STAN. V teoretické části autor popisuje na základě odborné literatury do hloubky fenomén populismu, uceleným způsobem pak poukazuje na vztah populismu, sociálních sítí, médií a politické komunikace. V praktické části provedl autor takzvanou kritickou diskurzivní analýzu příspěvků zmíněných autorů a následně porovnal jejich praktiky, které zasadil do kontextu populistického narativu popsaného v teoretické části práce.
Politická komunikace a sebeprezentace vybraných předsedů politických stran v Poslanecké sněmovně na sociálních sítích
Kohoutová, Kateřina ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Škvrňák, Michael (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou politické komunikace a sebeprezentace vybraných předsedů politických stran/hnutí v Poslanecké sněmovně na sociálních sítích Instagram a Facebook. Sledované období v této práci představují dva měsíce před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, tedy 8. 8. - 8. 10. 2021. Vybranými předsedy jsou za vládnoucí strany Ivan Bartoš (Pirátská strana) a za opoziční strany Tomio Okamura (hnutí Svobodná a přímá demokracie). Cílem bakalářské práce je aplikovat výzkumný problém: Prolínání osobní a oficiální politické komunikace skrze sociální sítě vede k dominanci osobnosti v politické komunikaci, což směřuje k personalizaci, sebeprezentaci, celebritizaci a emocionalizaci. Nejprve jsou v práci definovány hlavní teoretické pojmy na základě použití české a zahraniční odborné literatury. Práce se opírá o provedenou kvantitativní obsahovou analýzu příspěvků zvolených předsedů na sociálních sítích. Dle užité odborné literatury a uskutečněné analýzy práce dochází k závěru, že ve sledovaném období je možné jasně pozorovat prolínání osobní a polické komunikace na profilech Ivana Bartoše. V jeho případě převládá personalizovaná politická komunikace, která je založena převážně na sebeprezentaci a celebritizaci osobnosti, jde primárně o osobní sdělení, které jsou částečně...
Vzhled českých političek očima uživatelů sociálních sítí
Michálková, Kristýna ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá propojením tří oblastí: politické komunikace, sociálních sítí a genderu. Práce je zaměřena na vnímání vzhledu současných českých političek v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky. Cílem je analýza uživatelských komentářů na sociální síti Facebook týkajících se fyzické stránky političek. V teoretické části práce jsou prezentovány koncepty spojené s reprezentací, rolí žen v politické reprezentaci, genderovým rozdílem v přístupu k politice a historie zisku volebního práva pro ženy. Dále je pozornost věnována politické komunikaci, její definici, transformaci v průběhu času a jejímu časovému rozdělení. Představeno je i mediální vyobrazení političek v tradičních médiích a na sociálních sítích. Na tomto místě jsou rovněž uvedeny výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, které proběhly 8. - 9. října 2021. Analytická část se věnuje samotné realizaci výzkumu a jeho metodologickým východiskům. Je popsán výběr vzorku, sběr dat a postup při kódování komentářů. Následně jsou představena výsledná zjištění výzkumu a odpovědi na výzkumné otázky, kterých bylo docíleno pomocí kvantitativní četnostní analýzy a kvalitativní analýzy rámců.
Negativní kampaň Andreje Babiše v českých prezidentských volbách v roce 2023
Chudá, Ema Lujza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se zabývá negativní kampaní Andreje Babiše před druhým kolem prezidentských voleb v České republice v roce 2023. Konkrétně se snaží nalézt odpověď na to, jak byla negativní kampaň Andreje Babiše před druhým kolem voleb vnímána veřejností a zejména, zda byla jedním z důvodů neúspěchu tohoto kandidáta. Data získaná kvantitativním výzkumem, konkrétně dotazníkovým šetřením, ukázala, že negativní kampaň Andreje Babiše byla vnímána rozdílně v závislosti na volebním chování ve druhém kole voleb. Voliči Andreje Babiše vnímali jeho kampaň rozdílně než voliči Petra Pavla a respondenti, kteří se druhého kola nezúčastnili. Odpovědi voličů Petra Pavla a respondentů, kteří se druhého kola nezúčastnili, se naopak shodovaly. Výzkum také potvrdil, že negativní kampaň Andreje Babiše přispěla k jeho neúspěchu ve druhém kole voleb.
Komunikace tiskového mluvčího prezidenta republiky Jiřího Ovčáčka na sociální sítí Twitter v období invaze na Ukrajině
Černochová, Karolína ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politickou komunikaci Jiřího Ovčáčka, tiskového mluvčího prezidenta Miloše Zemana, na sociální síti Twitter. Analyzuje jeho komunikaci během dvou měsíců před a po invazi na Ukrajinu. Zaměřuje se na tweety z oficiálního profilu @PREZIDENTmluvci (nyní @exPRESIDENTCR) v období od 24. ledna do 23. března 2023. Srovnáváme komunikační strategie, zkoumá vývoj a analyzuje, jak vytváří konstrukci reality, zejména v kontextu "My (Hrad)" vs. "Oni (občané)". Také se zabývá vztahem politické komunikace a nových médií, s důrazem na sociální sítě. Teoretická část práce poskytuje přehled politické komunikace v různých časových obdobích a v kontextu nových médií. Metodologická část zahrnuje výzkumné otázky, cíle, volbu vzorku a metody analýzy. Analytická část práce zkoumá komunikaci Jiřího Ovčáčka jako tiskového mluvčího během dvou měsíců před a po invazi na Ukrajinu. První část se věnuje analýze jeho komunikace před invazí a druhá část zkoumá první měsíc probíhající invaze. Tyto dva měsíce jsou poté srovnány a je analyzován vývoj komunikace. Zvláštní pozornost práce věnuje konstrukci reality a důrazu na rozdělení mezi "My" (Hrad) a "Oni" (občané ČR). Celkově tato práce poskytne důkladný pohled na komunikační strategie Jiřího Ovčáčka a jejich dopad na veřejnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.